Köpvillkor


Här handlar du direkt av oss konsthantverkare. Det är säkert, personligt och utan byråkrati. Vår strävan är att alla kunder ska bli nöjda.. Kontakta oss om det är bråttom. Det brukar gå att ordna. Vid returer, oavsett orsak , ber vi att att ni meddelar oss via maill till shopen eller telefon.

Kontaktuppgifter finns här:

https://madebymetal.se/contact

Betalning

Vi sammarbetar med Klarna för en säker och enkel hantering. Klarna Checkout erbjuder ett antal betalsätt och kommer att vara vår mellanhand  och hantera alla ekonomiska transaktioner.  Den som inte är bekväm med Klarna är välkommen att höra av sig så ordnar vi betalning via swisch. 

Klarnas villkor finns här https://www.klarna.com/se/villkor/.

Köp inom Sverige

En orderbekräftelse skickas till din mailadress direkt efter beställningstillfället. Om leveranstiden ändras kommer vi att meddela detta och du ges möjlighet att häva köpet. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkt, pris, betalning och leveransadress. Är något fel ska du omedelbart kontakta oss.

Vi reserverar oss mot felskrivning.

Du har också rätt att häva köpet utan kostnad fram till det att varan är skickad. När varan är skickad får du en leveransbekräftelse via mail.

Shopen äger beställd produkt tills dess att fullständig betalning har mottagits. För att handla här ska du vara minst 18 år och din bostadsadress måste kunna fastställas.

Du ansvarar för att ange rätt uppgifter för att köpet ska kunna genomföras. Vi avsäger oss ansvar för kostnader som uppkommer pga. bristfälligt ifylld information.

Priser

I priserna ingår alla kostnader som moms (25% och 12% för konstföremål) och fraktkostnad.

Lämpligt fraktsätt kommer att anpassas till respektive produkt. Vi ansvarar för frakten till dig. Du ansvarar för och betalar för frakt vid åteköp.

Leveranser

 Leveransdagar finns angivet i shopen vid respektive produkt. Dagarna anger max antal vardagar från beställning tills varan är skickad. Observera att leveransdagarna kan variera mellan olika produkter.  Du får en leveransbekräftelse via mail när en produkt är skickad. Hör av dig till oss om leveransen dröjer. 

Leveransförseningar

Ibland uppstår leveransförseningar utom vår kontroll. Exempelvis vid jultid pga. hög belastning hos distributörer. Vid denna typ av förseningen har du som kund alltid rätt att häva köpet men vi betalar inte skadestånd för problem som förseningen kan ha orsakat.

Skadade varor - reklamation

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontaktar du shopen så snart som möjligt och innan du returnerar produkten. Det är alltid bra att skicka en bild också. Du behöver inte betala återfrakt vid godkänd reklamation

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har rätt till 14 dagars ångerrätt. Då ska returen skickas inom 14 dagar från det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och säkert förpackad helst på samma sätt som vid leverans. Spara inlämningskvitto. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp betalar kunden samt ansvarar för varan under returen. Rapportera till Klarna. 

Ångerrätten gäller inte specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål, tex ett smycke med namnet ingraverat.

Återbetalning

Återbetalningen görs via Klarna.

Ej uthämtat paket

När varan anländer till ditt utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta.

Om du inte hämtar ut ditt paket så debiteras du en administrativ avgift på 250 kr.